Аз, силен ли съм?

penis2

Темата днес, дали сме силни,е много важна за нас хората. Всяка държава в миналото и сега иска да е по-силна и по-силна, всеки един човек иска да е силен физически, да е силен емоционално,да е силен духовно. Но най-желаното е човек да има силен характер, да се справя с всичко, да може да казва не на себе си и на другите, да е силна личност. Силата на човек се придобива с течение на времето,като се бори с различни неща в своя живот. И просто казано, истината за него,кое е най-добро,го кара той да взима съдбоносни решения.

Но дали познанието ни за истината и вече силният ни характер ни дават силата ние да вършим добри дела? Дали силата е от нас? Нека мили християни да погледнем Библията. Ще вземе за пример Христовите ученици,които имаха безценното да видят на дълбоко истината и да бъдат укрепени чрез нея.Дойде обаче момента Исус да им каже:

Вие всички ще се съблазните поради мен тази нощ” Марк 14:27

и естествено Петър най-борбения каза: Аз няма да го направя! – и после другите окрилени от момента казаха същото. По-късно се видя,че всички се разбягаха, Петър се отрече три пъти.След смъртта на Исус, се криеха зад заключени врати. Какво стана? Интересното е, че двама ученика, които преди това тайно почитаха Христос; Йосиф от Ариматея и Никодим,отидоха в най-тежкото време след смъртта на Исус и изискаха тялото Му. Невероятно нали? После пък апостолите,които се криеха,дръзко започнаха да проповядват и умират за Христа. Това стана мили приятели,за да види света,че това не от човешка сила или намерение,не е от човешка воля,а от Божия воля и само тези,които вървят в Божията воля,ще имат силата да вършат правдата (добрите дела) само те! И това го казва Христос не аз:

„Пребъдвай те в Мене и Аз във вас.Както пръчката не може да даде плод от само себе си,ако не остане на лозата,така и вие не можете,ако не пребъдвате в Мен.Аз съм лозата,вие сте пръчките,който пребъдва в Мен и Аз в него,той дава много плод,защото,отделени от Мен,не можете да направите нищо” Йоан 15:4-5

Виждаме мили християни,че само присадени в Христос имаме сила да вършим правдата(добри дела)!Сега изниква най-важния въпрос:Какво трябва да правим,за да не се отделим от корена Христос и да изсъхнем? Отговора се даде от Христос малко по-надолу в стихове 9-10 ”Както Отец възлюби мен,така и Аз възлюбих вас,пребъдвайте в Моята любов” това е ключа да сме силни – да пребъдваме в Христовата любов. Но как? ст.10 ”Ако пазите Моите заповеди,ще пребъдвате в любовта Ми” Амин. И така мили приятели, истинската сила е в Христос, за да я получим трябва да пребъдваме в Неговата любов,да живеем в Божията правда, да имаме плод-плод от силата на корена, който е Христос, плод който е сладък, безценен за хората, не горчив и отровен. Нека Христовата Божия сила ни окриля до края на нашия живот на земята.